Sidste torsdag i maj
havde Daghøjskolen i Randers fornøjelsen af at holde oplæg og facilitere casearbejde på en temadag om neurodiversitet hos Social- og Sundhedsskolen Randers.
Omkring 60 vejledere, medarbejdere og ledere deltog i dagens program, som bød på oplæg, gruppedrøftelser og refleksioner over konkrete dilemmaer fra deltagernes egen hverdag. Der var stort engagement, mange gode spørgsmål og en tydelig vilje til at skabe de bedste rammer for mennesker med forskellige måder at opleve, tænke og lære på.
Ifølge SOSU er en betydelig del af deres elever og kursister neurodivergente, og derfor er viden om neurodiversitet en vigtig del af arbejdet med både læring, trivsel og fastholdelse.
Vi er glade for at opleve den store interesse for emnet og takker for muligheden for at bidrage til en dag med faglig fordybelse, erfaringsudveksling og fælles refleksion.
Tak til SOSU Randers for invitationen og for et engageret samarbejde om et emne, der er vigtigere end nogensinde.


